مقالات

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

اگر می خواهید در هزینه های خرید لپ تاپ بعدی خود صرفه جویی کنید خرید لپ تاپ استوک می تواند شما را به هدفتان برساند. خرید لپ تاپ استوک یا دست دوم در طول سال های اخیر رواج پیدا کرده است به همین خاطر کاربران زیادی به این سمت در حال حرکت هستند. اگر شما هم یکی از این کاربران هستید حتما به دنبال این هستید که هنگام خرید لپ تاپ کار کرده باید به چه چیزهایی توجه کنید؟ آیا این خرید به صرفه هست یا نه و خرید لپ تاپ استوک کار اشتباهی هست یا نه. در ادامه ما تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهیم.

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک به معنای دستگاهی است که قبلا از آن استفاده شده است. شما می توانید این دستگاه ها را مستقیما از صاحبان قبلی آنها خریداری کنید و یا از فروشگاه های لپ تاپ استوک مانند صدرا لپ تاپ خریداری کنید. بسته به میزان استفاده از این دستگاه ها، گاهی لپ تاپ های استوک در حد نو را می توان پیدا کرد و در برخی از مواقع خرده فروشان با تعویض قطعات معیوب دستگاه را تعمیر می کنند و به فروش می رسانند. به همین دلیل لپ تاپ های دست دورم را بر حسب گریدهایی دسته بندی می کنند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

گرید لپ تاپ های دست دوم

گرید نشان می دهد که لپ تاپ یوزد یا کار کرده در چه وضعتی است و چه نوع آسیب یا فرسودگی را (در صورت وجود) می توانید انتظار داشته باشید. لپ تاپ های دست دوم معمولا در یکی از سه دسته A، B و C قرار می گیرند.

لپ تاپ های استوک گرید A

گرید A معمولا به لپ تاپ های آنباکسینگ که به ندرت مورد استفاده قرار گرفته اند اشاره می کند. لپ تاپ کاملا سالم است و هیچ خط و خشی روی بدنه بیرونی وجود ندارد. در جعبه اصلی خود است و با تمام لوازم جانبی که دارد عرضه می شود.

لپ تاپ های استوک گرید B

لپ تاپ های استوک گرید B مورد استفاده قرار گرفته اند اما دارای خط و خش های جزئی می باشند با این وجود در استفاده های معمولی روزمره اختلالی ایجاد نمی کند. این دسته از لپ تاپ ها ممکن است جعبه یا شارژر اصلی خود را نداشته باشند اما همچنان با یک شارژر سازگار همراه هستند. این دستگاه می توانند 20 درصد ارزانتر از خرید لپ تاپ نو باشد.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ های استوک گرید C

سایش لپ تاپ های استوک گردی C بیشتر از یک لپ تاپ گرید B خواهد بود و حتی ممکن است فرورفتگی ها و خراش های قابل مشاهده ای وجود داشته باشد اما لپ تاپ همچنان قابلیت استفاده را دارد. احتمالا این دستگاه را با جعبه اصلی دریافت نخواهید کرد و احتمالا لوازم جانبی آن را نخواهد داشت اما بسته به خرده فروش، همچنان باید با یک شارژر سازگار عرضه شود. این دستگاه ها می توانند بیش از یک سوم ارزانتر از خرید لپ تاپ نو باشند.

نکاتی که باید در هنگام خرید لپ تاپ استوک باید در نظر داشته باشید!

اگر به درستی لپ تاپ استوک را برای خرید انتخاب کنید می توانید در هزینه های خود صرفه جویی خوبی داشته باشید در غیر این صورت درست مانند این است که به یک میدان مین پا گذاشته باشید. در هنگام خرید لپ تاپ دست دوم موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

سن لپ تاپ را شناسایی کنید

با بررسی پردازنده لپ تاپ می توانید حدس بزنید که لپ تاپ مد نظر شما چند ساله است. به طور مثال پردازنده های نسل اول نشان می دهند که لپ تاپ 11 یا 12 ساله می باشد. این دسته از دستگاه ها دارای قیمتی پایین هستند اما به دلیل قدیمی بودن دستگاه احتمالا گزینه ای ایده آل برای استفاده های روزمره نیستند.

پشتیبانی از سیستم عامل و بروزرسانی ها را بررسی کنید

باید مطمئن شوید که لپ تاپ دست دوم شما بروزرسانی های امنیتی را دریافت می کند. لپ تاپ های ویندوز 10 تا اکتبر 2025 بروزرسانی ها را دریافت می کنند بنابراین مهم است که مطمئن شوید که سیستمی که در حال حاضر خریداری می کنید با ویندوز 11 سازگا است یا نه.

به دنبال فروشگاه معتبر باشید

اگر به صورت فیزیکی یا اینترنتی خرید می کنید باید مطمئن باشید که از یک فروشگاه معتبر خرید می کنید. نماد اعتماد سایت ها را بررسی کنید و مراقب باشید که جنس تقلبی به شما تحویل داده نشود. می توانید با کمی جستجو در اینترنت در مورد فروشگاه مد نظر خود اطلاعاتی کسب کنید؛ از خریداران قبلی نظر خواهی کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

مشخصات لپ تاپ استوک را بررسی کنید

لپ تاپ های استوک می توانند راهی برایصرفه جویی در هزینه ها باشند با این وجود باید در هنگام خرید نیاز خود را بشناسید و با بررسی مشخصات دستگاه های مختلف بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. معمولا دستگاه هایی که مصرف انرژی کمی دارند، به حافظه SSD مجهز هستند، رم بالای 8 گیگابایت دارند و به جدیدترین نسل پردازنده مجهز هستند پیشنهاد می شود اما به دلیل بالا رفتن قیمت، کاربران ممکن است برخی از گزینه های را قربانی قیمت کنند.

صفحه نمایش مات یا براق؟

صفحه نمایش های مات معمولا نور آفتاب را منعکس نمی کنند در حالی که صفحه نمایش ها براق این نور را منعکس می کند. اگر چشمان حساس به نور دارید پیشنهاد می کنیم لپ تاپی که دارای صفحه نمایش مات است را انتخاب کنید. این دستگاه ها حتی در زیر نور آفتاب به خوبی دیده می شوند و برای کاربرانی که در فضای باز کار می کنند گزینه ای ایده آل تر می باشند.

در هنگام خرید لپ تاپ استوک به صورت حضوری به چه مواردی دقت کنیم؟

اگر لپ تاپ استوک را به صورت فیزیکی دم دست دارید موارد زیر را بررسی کنید:

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

بدنه لپ تاپ را چک کنید

اگر امکان مشاهده حضوری لپ تاپ را دارید معاینه کامل بدنه الزامی است. مطمئن شوید که ترک یا اثری از ضربه روی بدنه لپ تاپ وجود ندارد. همچنین به دنابل پیچ های گم شده، شکستگی لولاها یا سایر ناهنجاری ها باشید. حتی اگر لپ‌تاپ به خوبی کار کند، اگر دارای بدنه ای فرو رفته یا آسیب دیده است نمی توانید حدس بزنید که چه نوع آسیب داخلی ممکن است به وجود آمده باشد.

وضعیت صفحه نمایش را چک کنید

مرحله مهم بعدی اسن است که تایید کنید که صفحه نمایش در وضعیت خوبی کار می کند. سوسو زدن، تغییر رنگ، روشنایی و پیکسل های معیوب را بررسی کنید. یک ویدیو را اجرا کنید و زاویای دید را بررسی کنید تا بدانید که برای شما کافی است یا خیر.

عمر باتری را تست کنید

در اکثر شرایط ممکن ست نتوانید بررسی جامع باتری را انجام دهید. با این حال بررسی تنظیمات مدیریت انرژی بریا مشاهده میزان شارژ باتری و وضعیت سلامت باتری به شما نشان می دهد که باتری چقدر دوام می آورد.

صفحه کلید و پد لمسی را بررسی کنید

همه ما می دانیم که صفحه کلید و پد لمسی پرکاربردترین اجزای لپ تاپ هستند. بنابراین، قبل از خرید لپ تاپ دست دوم، اطمینان از سالم بودن هر دوی آنها ضروری است. صفحه کلید را از نظر کلیدهای شکسته بررسی کنید، به جابجایی کلیدها توجه کنید و ببینید آیا هنگام تایپ کردن راحت هستید یا خیر. اگر اشتباهات زیادی مرتکب می شوید، ممکن است ایده خوبی باشد که لپ تاپ را عوض کنید.

حرکات پشتیبانی شده ترک‌پد را بررسی کنید و کارهایی مانند زوم کردن، اسکرول، درگ کردن و غیره را انجام دهید. مطمئن شوید که استفاده از این پد لمسی ساده است.

پورت ها و درایو CD/DVD را بررسی کنید

همه پورت‌های USB، جک‌های هدفون، اتصالات اترنت، HDMI، اسلات‌های کارت SD و ورودی‌های دیگر را آزمایش کنید. بسیاری از اینها مستقیماً به مادربرد متصل می شوند. با وجود این واقعیت که CD و DVD دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند، بسیاری از لپ تاپ ها هنوز دارای یک درایو CD/DVD هستند. بررسی کنید که آیا این مولفه کار می کند یا خیر.

بلندگوها و وب کم را بررسی کنید

اکثر وب کم های لپ تاپ کیفیت پایینی دارند. با این حال، داشتن یک دوربین متوسط ​​در حال کار بر نداشتن آن ارجحیت دارد.اگرچه ما شک داریم که بسیاری از افراد اغلب از بلندگوهای لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنند، اما هنوز عاقلانه است که بررسی کنیم صدای بلندگوهای لپ‌تاپ چقدر بلند است و صدا خفه یا مخدوش می شود یا نه.

اتصالات بی سیم را فراموش نکنید

هیچ کس واقعاً لپ تاپی را نمی خواهد که به اینترنت دسترسی نداشته باشد، بنابراین مطمئن شوید که می توانید به راحتی شبکه های Wi-Fi را مشاهده و به آن متصل شوید. عملکرد اتصال بلوتوث را نیز بررسی کنید.

به خاطر تخفیف گول نخورید

فروشندگانی که دارای دستگاه های فیک هستند تخفیف های غیر قابل باوری را ارائه می دهند . مطمئنا دستگاهی که دارای قطعات با کیفیت و رده بالایی است از قیمت خیلی پایین برخوردار نمی باشد.

راهنمای خرید لپ تاپ استوک

خرید لپ تاپ استوک از فروشندگانی که گارانتی ارائه می دهند

گارانتی برای لپ تاپ های استوک به صورت متفاوت عرضه می شود و می تواند حداکثر تا 30 روز باشد. گارانتی معمولا به فروشگاهی که از آن خرید می کنید بستگی دارد. اگر می خواهید آرامش خاطر بیشتری داشته باشید محصولات دارای گارانتی را خریداری کنید.

سیاست بازگشت کالا را چک کنید

به خاطر داشته باشید که حقق شما تحت عنوان مصرف کننده باید حفظ شود. اگر لپ تاپ استوکی خریداری می کنید که مطابق با توضیحات، عکس و یا کیفیت وعده داده شده نیست باید بتوانید آن را عودت دهید. همیشه سیاست های بازگشت کالا را چک کنید تا مطمئن شوید از این نظر مشکلی برای شما ایجاد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *