مقالات

بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر

بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر

به دنبال بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر هستید؟ جای درستی آمده اید چون در این نوشته قصد داریم بهترین دستگاه ها را به شما معرفی کنیم.

معماران و دانشجویان معماری مجبورند که بین سایت های ساخت و ساز، استودیو، دانشگاه و خانه به طور مداوم در حال رفت و آمد باشند. بنابراین داشتن یک لپ تاپ قابل اعتماد بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که در این جریان کاری خللی وارد نمی شود.

معماران امروزی برای انجام کارهای خود به نرم افزارهای سنگین نیاز دارند که تنها توسط لپ تاپ های قدرتمندی که تنظیمات مناسبی دارند اجرا می شود. به همین دلیل برندهای مختلف در حال تولید لپ تاپ های قابل حملی هستند که می توانند هر فرایند معماری سنگین را مدیریت کنند.

عواملی که در هنگام خرید بهترین لپ تاپ های معماری باید در نظر داشته باشید

برای پیدا کردن لپ تاپ مناسب برای نیازها و ترجیحات خاص خود، باید چند فاکتور مهم در نظر گرفته شود. مشخصات زیر به شما کمک می کند تا به یک تناسب ایده آل برسید. چه یک دانجشوی معماری باشید، چه یک معمار مبتدی و چه متخصص باتجربه می توانید از این راهنمایی ها بهره ببرید.

CPU / پردازنده

هر دانشجوی معماری و معمار حرفه ای باید نرم افزار قدرتمند CAD و مدل سازی را اجرا کند. بنابراین همیشه توصیه می کنیم که لپ تاپ های دارای پردازنده چند هسته ای (حداقل پردازنده Corei7 اینتل یا AMD Ryzen 7) را خریداری کنید. با یک سی پی یو قدرتمند، تجربه کاری همیشه روانی را خواهید داشت. دستگاه های دارای پردازنده ها سری های HQ و Hنسل های ۶ تا ۱۱هم توصیه می شود.

GPU / پردازنده گرافیکی

معماران همچنین برخی از نرم افزارهای گرافیکی هاردکور مانند ArchiCAD، Rhino، 3ds Max، Vectorworks یا Revit را اجرا خواهند کرد. همه این برنامه ها برای اجرای روان نیاز به پردازنده گرافیکی قوی دارند. بنابراین بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر باید حداقل یک کارت گرافیک 4 گیگابایتی vRAM برای پردازش داشته باشند. پیشنهاد ما به شما دستگاه های دارای کارت گرافیک های کوادرو سری های m و p و t می باشد.

رم

نرم افزارهای معماری قطعا بخش بزرگی از رم شما را اشغال می کنند، به خصوص زمانی که برنامه های سنگین را به صورت همزمان اجرا می کنید و رندرهای با کیفیت بالا تولید می کنید. بنابراین، شما به یک لپ تاپ با حداق 16 گیگابایت رم نیاز خواهید داشت (گرچه دبیرستانی های رشته معماری می توانند با 8 گیگابایت رم هم کار کنند). اما اگر واقعا می خواهید بهترین عملکرد را دریافت کنید توصیه می کنیم که برای خرید لپ تاپ های دارای 32 گیگابایت رم هزینه کنید.

فضای ذخیره سازی

مطمئنا به فضای ذخیره سازی قابل توجهی برای ذخیره فایل های طراحی معماری خود نیاز خواهید داشت. در این صورت هر چه فضای ذخیره سازی بیشتر باشد، وضعیت شما بهتر است.

  • درایو حالت جامد (SSD) سریعتر و نسبتا قابل اعتمادتر از هارددیسک های مکانیکی سنتی هستند اما معمولا گرانتر هستند.
  • هارددیسک (HDD) ممکن است به اندازه SSD قابل اعتماد نباشد اما فضای ذخیره سازی بیشتری را با قیمت ارزان تر ارائه می دهد.
  • درایوهای هیبریدی مزایای SSD و HDD را در اختیار شما قرار می دهند. می توانید سیستم عامل و نرم افزار معماری خود را در SSD و بقیه فایل های خود را در HDD ذخیره کنید و عملکرد بهینه ای داشته باشید.

اندازه و وضوح صفحه نمایش

وقتی صحبت از بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر می شود توجه به جزئیات بسیار مهم است. در حالت ایده آل، ما اندازه صفحه نمایش 15 تا 17 اینچ را توصیه می کنیم تا بهترین بهره را از صفحه نمایش خود ببرید، به خصوص برای رندرهای معماری. همانطور که گفته شد، اگر قابل حمل بودن عامل مهمی برای شماست یک صفحه نمایش 13.3 تا 14 اینچی می تواند برای اکثر کارهای روزمره طراحی معماری کافی باشد.

به طور معمول، یک صفحه نمایش فول اچ دی (FHD) باید برای کار مناسب باشد. با این حال رزولوشن های بالاتر مانند UHD یا 4K تضمین می کند که صفحه نمایش لپ تاپ خود را در آینده محافظت می کنید.

وزن و عمر باتری

در حالت ایده آل، همه ما یک لپ تاپ سبک وزن و قابل حمل می خواهیم که بتوان یا یک بار شارژ تمام روز آن را با خود حمل و استفاده کنیم. با این حال لپ تاپ هایی که دارای کارت های گرافیک اختصای و پردازنده قدرتمند هستند وزن بالاتری دارند. البته هنوز می توان مدل هایی را پیدا کرد که وزن کمتری دارند اما دارای قیمت بالاتری هستند.

زمانی که بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر را بررسی می کنید عمر باتری به همین اندازه مهم است. با این حال، اکثر این لپ تاپ ها برای عملکرد بالا طراحی شده اند، به این معنی که باتری آنها بسیار جمع و جور است. اگر اینطور باشد، شما باید عمر باتری بالاتر از حد متوسط را انتظار داشته باشید.

سیستم عامل مک در مقابل ویندوز

انتخاب سیستم عامل به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد. هر دو سیستم عامل می توانند به خوبی به تمام نیازهای نرم افزارهای معماری پاسخ دهند. از یک طرف، ویندوز نسبتا کاربر پسندتر است، با مجموعه گسترده ای از برنامه ها سازگار است اما همچنان بیشتر از مک در معرض ویروس قرار می گیرد. از طرف دیگر، مک با استقبال متخصصان و حرفه ای ها مواجه است به همین دلیل دارای قیمت بالایی است.

پورت ها و تجهیزات جانبی

همچنین باید در نظر بگیرید که به چند پورت نیاز دارید، از USB و اترنت گرفته تا پورت های تخصصی. این همچنین به وسایل جانبی که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید (مانند ماوس، هارد اکسترنال، فلش مموری و غیره) بستگی دارد. در نهایت تعداد پورت ها بسته به ترجیح شما برای اتصالات سیمی و بی سیم تفاوت است.

لیست بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر

Dell Precision 7710

Dell Precision 7710  یکی از لپ تاپ 17.3 اینچی است که همراه با منبع تغذیه 240 واتی دارای وزن 4.5 کیلوگر است. وقتی کهلپ تاپ را باز می کنید می توانید صفحه نمایشی که از نور پس زمینه LED استفاده می کند را پیدا کنید که از طریق دو لولای بزرگ به واحد پایه متصل شده است. این صفحه نمایش می تواند فول اچ دی یا 4K باشد. یک وب کم HD در قاب بالایی صفحه نمایش تعبیه شده است.

شما یک صفحه کلید عددی اختصاصی در Precision 7710 دریافت می‌کنید، اما کلیدهای Home و End را از دست می‌دهید. خود کلیدها کمی خمیده هستند، بیش از آنچه که انتظار دارید بازخورد مناسبی را ارائه می دهد.

بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر

همانطور که انتظار دارید پورت ها و اسلات های زیادی وجود دارد: یک کارت خوان، یک جک صدای کومبو، چهار پورت USB 3.0، یک قفل امنیتی، یک جک هدفون، یک پورت اترنت، HDMI (1.4 نه 2.0) و mini DP  Thunderbolt 3 و یک کارت خوان هوشمند، در اینجا حضور دارند.

Dell Precision 7720  بهترین لپ تاپ دل برای معماری

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر، لپ تاپ دل Dell Precision 7720 است که دارای یک صفحه نمایش بزرگ است. با وجود اینکه ظرافت خاصی ندارد اما دارای قدرت بالا برای رندر کردن و طراحی های سه بعدی است.

این دستگاه دارای وزن 3.42 کیلوگرمی است و اولین ورک استیشنی است که از شمخصات 8K از طریق DisplayPort 1.4 و HDR پشتیبانی می کند. کیفیت ساخت بی عیب و نقص است و مواد به کار رفته در آن باعث ایجاد یک دستگاه عالی و با کیفیت شده است.

در سمت راست دستگاه می توانید کلیدهای عددی را پیدا کنید. شما حداکثر 4 کانفیگ صفحه نمایش را برای این دستگاه پیدا خواهید کرد. Ultra HD با پوشش 100 درصد رنگ Adobe RGB و 8 میلیون پیکسل یکی از این کانفیگ ها می باشد.

Dell Precision 7720  بهترین لپ تاپ دل برای معماری

شما می توانید دستگاه هایی با پردازنده مرکزی  Intel Core i7-7920HQ چهار هسته ای 3.10 گیگاهرتز، 4.10 گیگاهرتز توربو، گرافیک 8 مگابایتی 45 واتی NVIDIA Quadro P3000  با 6 گیگابایت حافظه رم اختصاصی GDDR5، حداکثر 32 گیگابایت DDR4 2667 مگاهرتز را پیدا کنید. یک کارت خوان ، چهار پورت USB 3.0، یک پورت تاندربولت 3، یک پورت HDMI 1.4، یک جک کومبو هدفون و میکروفون تنها برخی از اتصالات این دستگاه می باشد.

این دستگاه برای طراحان، تدوین گران، افرادی که در خانه کار می کنند و باید ساعت ها فیلم و تصاویر سه بعدی را رندر کنند گزینه ای مناسب می باشد.

Dell Precision 7730 بهترین لپ تاپ برای طراحی سه بعدی

Dell Precision 7730 یک دیگر از لپ تاپ های سری Dell Precision است که حتی به عنوان قدرتمندترین ورک استیشن 17 اینچی جهان شناخته می شود. اگر به قدرت اهمیت می دهید و هزینه برایتان چالش بر انگیز نیست لپ تاپ 7730 دل یک انتخاب عالی است.

لپ تاپ دل 7730 دارای ساختاری شیک، درب فیبر کربنی و قابل فلزی است. طراحی مشکی و نقره ای بدون شک بسیار جذاب هستند. این لپ تاپ دارای صفحه کلید با نور پس زمینه است و جلسات تایپ طولانی راحت را برای شما فراهم می کند. فاصله کلیدها برای به حداقل رساندن خطاهای تایپ به درستی تعیین شده اند. شما می توانید از پد لمسی استفاده کنید و ژست های حرکتی خود را انجام دهید.

در سمت چپ این دستگاه دو پورت تاندربولت 3، یک اسلات کارت حافظه، و یک کارت خوان هوشمند در نظر گرفته شده است. در سمت راست جک هدفون . میکروفون و دو پورت USB 3.1 Type A تعبیه شده است. پشت لپ تاپ دارای پورت HDMI، Mini DisplayPort، پورت اترنت، پورت USB 3.1 Type-A دیگر و اسلات برق است.

پردازنده فوق العاده قدرتمند Intel Core i9-8950HK با 6 هسته همراه است که به شما امکان می دهد کارهای سنگین مانند رندر سه بعدی و کدینگ ویدیو را به راحتی انجام دهید. علاوه بر این، حافظه 8 گیگابایتی GDDR5 برای اجرای برنامه های گرافیکی فشرده بیش از اندازه کافی است. و در نهایت شما 512 گیگابایت حافظه SSD برای ذخیره فایل های طراحی شده خود دارید.

Dell Precision 7730 بهترین لپ تاپ برای طراحی سه بعدی

Dell Precision 7740 بهترین لپ تاپ برای نقشه کشی

در سال های اخیر طراحی لپ تاپ روی تحرک و قابلیت جابجایی متمرکز شده است. دل لپ تاپ Dell Precision 7730 خود را بهبود داده است و در قالب لپ تاپ Dell Precision 7740 به بازار عرضه کرده است. این دستگاه، یک لپ تاپ 17 اینچی است که برای برنامه های کاربردی مانند VR و AI در نظر گرفته شده است.

این دستگاه را می توان با پردازنده Core i5 ، رم 8 گیگابایتی، هارددیسک 500 گیگابایت و گرافیک ادغامی پیدا کرد. در حالی که مدل هایی که به پردازنده Core i9، رم 32 گیگابایتی؛ حافظه اس اس دی 512 گیگابایتی و گرافیک اختصاصی Nvidia Quadro RTX مجهز شده اند را هم می توان در بازار پیدا کرد.

ویژگی برجسته Precision 7740 نمایشگر 17.3 اینچی آن است که با وضوح 1600×900 و 1920×1080 پیکسل ارائه می شود. گرچه صفحه نمایش های 4K با وضوح 3840×2160 پیکسل را هم می توان پیدا کرد. کیفیت تصاویر واضح و روشن هستند. دل ادعا می کند که این دستگاه قابلیت پوشش 100 درصد از فضای رنگ Adobe RGB را دارد. بنابراین باید برای طیف گسترده ای از کارهای طراحی و گرافیک مناسب باشد.

صفحه کلید لپ تاپ دارای نور پس زمینه، کلیدهای عددی و تراک پوینت و همچنین پد لمسی است. این در حالی است که می توانید از 3 پورت USB 3.1، دو پورت USB-C، پورت HDMI و mini DisplayPort برای نمایشگرهای اکسترنال، جک 3.5 میلیمتری، کارت خوان، یک پورت اترنت استفاده کنید.

اگر به دنبال یک لپ تاپ سبک برای حمل و نقل های روزانه هستید گزینه دیگری را برای خرید انتخاب کنید. اما اگر عملکرد گرافیکی اولویت اصلی شما است، Dell Precision 7740 یکی از  قدرتمندترین و بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر است.

Dell Precision 7740 بهترین لپ تاپ برای نقشه کشی

Dell Precision 7750 بهترین لپ تاپ برای رندر و طراحی

Dell Precision 7750 کاربران حرفه ای را هدف قرر می دهد. شما می توانید از این دستگاه برای کار با نرم افزارهای هوش مصنوعی، CAD یا مهندسی استفاده کنید. این لپ تاپ قطعا نازک یا سبک نیست اما قدرتمند و قابل ارتقاء است. این مدل دارای صفحه نمایش 17.3 اینچی است. مدل های پایه از نمایشگر فول اچ دی 1920×1080 پیکسل استفاده می کنند، دارای روشنایی 220 نیت، زاویه دید گسترده و مات هستند.

این در حالی است که گزینه های فول اچ دی دیگری وجود دارند که از روشنایی 500 نیت و پوشش 100 درصد رنگ بهره می برند. صفحه نمایش UHD با روشنایی 500 نیت و وضوح 3840×2160 پیکسل و پوشش 100 درصد رنگ هم وجود دارد.

هفت گزینه CPU مختلف وجود دارد، از نسل دهم اینتل Core i5 i5-10400H در مدل پایه، تا Intel Xeon W-10885M در مدل رده بالا. تمام پردازنده‌ها با 45 وات کار می‌کنند و دارای گرافیک یکپارچه UHD اینتل هستند (نسخه 630 در تراشه‌های Intel Core و P630 در دو تراشه Xeon).

چهار اسلات حافظه دو کاناله DDR4 SODIMM در Precision 7750 وجود دارد. دو مورد از آنها در زیر پوشش پایه قرار دارند، در حالی که دو اسلات دیگر در زیر صفحه کلید قرار دارند. این اسلات ها می توانند تا 128 گیگابایت حافظه سریع 3200MHZ DDR4 را از طریق چهار ماژول 32 گیگابایتی پشتیبانی کنند. این حافظه ها می توانند حافظه None-ECC معمولی یا حافظه ECC رده بالا باشند.

جذابیت اصلی خط Precision این است که آنها با کارت های گرافیک NVIDIA Quadro در دسترس هستند. آخرین سری 7000 جدیدترین کارت‌های گرافیک اختصاصی  Quadro RTX را نیز شامل می‌شود که شامل هسته‌های Tensor و همچنین هسته‌های CUDA می‌شود، به این معنی که در انجام کارهای پرشتاب بهترین هستند.

مدل پایه دارای گرافیک Intel UHD Graphics 630 است که از حافظه سیستم استفاده می کند. مدل پایه از گرافیک مجزا NVIDIA Quadro T1000 استفاده می کند که دارای 4 گیگابایت حافظه GDDR6 است.

مدل میان رده با Quadro RTX3000 با 6 گیگابایت GDDR6 عرضه می شود و بالاتر از آن Quadro RTX4000 با 8 گیگابایت و Quadro RTX5000 با 16 گیگابایت وجود دارد. همه اینها با گرافیک UHD اینتل نیز همراه هستند.

Dell Precision 7750 بهترین لپ تاپ برای رندر و طراحی

Dell Precision 7510

لپ‌تاپ‌های بیزنسی 15.6 اینچی Dell Precision 7510 به لطف ویژگی‌های بسیار قابل تنظیم ، از همه افراد، از ویرایشگرهای ویدیو گرفته تا معماران و طراحان را پشتیبانی می‌کنند.

مدل پایه دارای پردازنده  Core i5-6300HQ، رم8 گیگابایتی ، هارد دیسک 500 گیگابایت با سرعت 7200 دور در دقیقه، و کارت گرافیک AMD FirePro W5170M با 2 گیگابایت حافظه است که می توانید به جای این هارددیسک سنتی از حافظه SSD استفاده کنید.

مدل های گرانتری هم وجود دارد که دارای یک پردازنده Intel Xeon E3-1505M v5،  رم32 گیگابایت ، 512 گیگابایت SSD و کارت گرافیک Nvidia Quadro M2000M با 4 گیگابایت حافظه است.

در سمت چپ Precision 7510، پورت  HDMI، کانکتور Mini DisplayPort و پورت USB 3.0 دستگاه را خواهید دید. سه پورت USB 3.0 دیگر لپ تاپ، کارت خوان  SD، جک هدفون و اسلات قفل امنیتی در سمت راست دستگاه قرار دارند.  دل پورت های اترنت و پاور را در قسمت پشت قرار داده است.

صفحه کلید Precision 7510 بسیار پاسخگو است و تایپ کردن لذت بخشی را به ارمغان می آورد. کلیدها دارای عمق 1.7 میلیمتر هستند و به نیروی 58g نیاز دارند. مدل پایه Precision 7510 مجهز به کارت گرافیک AMD FirePro W5170M است که دارای 2 گیگابایت حافظه است که می توانید آن را ارتقاء دهید.

Dell Precision 7510

Dell Precision 7520

Dell Precision 7520 هر چیزی که از یک لپ تاپ برای معماری نیاز دارید را ارائه می دهد. از سخت افزار قوی تا ویژگی های امنیتی مناسب و ساخت با دوام را شامل می شود. با داشتن پردازنده گرافیکی قوی و صفحه نمایش 4K می توانید طراحی های سه بعدی و کارهای نقشه کشی خود را انجام دهید. این یک گزینه ایده آل برای کاربرانی است که به قدرت نیاز دارند.

Dell Precision 7520  دارای شاسی فلزی و درب فیبر کربنی است که وزن دستگاه را پایین نگه داشته است. این محصول انواع تست های نظامی MIL-STD 810G را پشت سر گذاشته است.

شاسی حجیم همچنین با اتصالات و ویژگی های تعبیه شده در جلو، پشت و کناره های لپ تاپ، فضای کافی را برای پورت ها فراهم می کند. در سمت راست سه پورت USB 3.0 با PowerShare برای شارژ دستگاه ها، یک اسلات کارت حافظه  SD، یک جک صدا و یک اسلات قفل Kensington را خواهید دید. در سمت چپ، پورت  USB 3.0 چهارم با PowerShare، یک خروجی HDMI کامل، یک mini DisplayPort، یک پورت Thunderbolt 3 که از اتصال USB Type-C استفاده می‌کند و یک SmartCard Reader قرار دارد. در پشت شاسی یک کانکتور برق و یک پورت LAN وجود دارد. در جلوی لپ‌تاپ، یک کارت‌خوان هوشمند بدون تماس و یک حسگر اثرانگشت اختیاری برای ورود ایمن پیدا خواهید کرد.

Precision 7520 دارای صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه کامل با صفحه عددی 10 کلیدی است و عمق کلید 1.7 میلی‌متری آن تجربه تایپ بسیار راحت را ایجاد می‌کند. Dell Precision 7520 دارای یک مدل پایه است که به پردازنده Core i5-7300HQ اینتل، 8 گیگابایت رم، 500 گیگابایت HDD با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه و گرافیک Intel HD مجهز است.

واحد دیگر دارای پردازنده Intel Xeon E3-1505M v6 ، 32 گیگابایت رم، 512 گیگابایت M.2 PCIe Solid State Drive Class 50 و کارت گرافیک Nvidia Quadro M2200 با 4 گیگابایت VRAM اختصاصی GDDR5  است. از آنجایی که کانفیگ های قابل تنظیم وجود دارد می توانید قطعات را ارتقاء دهید.

Dell Precision 7520

Dell Precision 7530

Dell Precision 7530 یکی از بهترین ورک استیشن های شرکت دل است که عملکرد را مورد هدف قرار داده است. در نتیجه نیاز کاربران حرفه ای را برآورده می کند. این دستگاه سنیگنی است که در بخش نمایشگرهای 15 اینچی قرار دارد. 7530 نیز از نظر ظاهری کاملا استاندارد است. فاقد طراحی صنعتی مانند HP ZBook Studio است. پردازنده این دستگاه به همان خوبی است که در ورک استیشن های 15 اینچی مشاهده می کنیم. اما پردازنده گرافیکی آن از رقبا پیشی می گیرد.

اکثر ورک استین های 15 اینچی با Quadro P2000 همراه هستند، اما 7530 یک قدم فراتر می رود و از Quadro P3200  استفاده می کند که دارای 2 گیگابایت VRAM اضافی است که برای کاربران قدرتمند گرافیک کار و معمار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

از نظر حافظه، می توانید 7530 را با 8 تا 64 گیگابایت حافظه (ECC) یا 8 تا 128 گیگابایت None ECC پیکربندی کنید. برای ذخیره سازی، سه اسلات موجود است: دو اسلات برای M.2 PCIe SSD و یکی برای SATA HDD  . ظرفیت حافظه های SSD M.2 از 256 گیگابایت تا 2 ترابایت و درایو SATA از 500 گیگابایت به 2 ترابایت می رسد. این به کاربران اجازه می‌دهد تا حداکثر 6 ترابایت حافظه SSD را پیکربندی کنند، که 50 درصد بیشتر از حداکثر 4 ترابایت موجود در سایر ورک استیشن های رقیب است.

تعداد زیادی پورت ورودی / خروجی در Precision 7530 وجود دارد که از این بین می توان به دو پورت USB 3.1، پورت HDMI، دو پورت USB -C، کارتخوان SD، پورت Mini DisplayPort، پورت اترنت؛ اسلات قفل امنیتی، جک هدفون، اسمارت کارت ریدر اشاره کرد.

Dell Precision 7530

Dell Precision 7540

ورک استیشن  Precision 7540 گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال انجام کارهای جدی مانند نقشه کشی، طراحی و حتی کار با مجموعه داده ها و گزارش گیری است. این دستگاه دارای قاب آلومینیومی با لوگوی Dell است. یک صفحه کلید با نور پس زمینه هم وجود دارد که می توانید به راحتی کارهای تایپ خود را انجام دهید.

در سمت چپ، دو پورت Thunderbolt 3، یک کارت خوان SD و یک اسلات کارت هوشمند Dell دارید که می تواند به عنوان یک نشانه فیزیکی برای احراز هویت دو مرحله ای باشد. در سمت راست، یک اسلات قفل ، دو پورت  USB 3.1 Gen 1 و یک جک هدفون قدیمی دارید. از آنجایی که 7540 یک ورک استیشن است، بنابراین به اندازه کافی ضخیم است که در پشت خود یک پورت HDMI، یک پورت VGA، یک پورت اترنت و یک پورت برق را داشته باشد.

این دستگاه دارای صفحه نمایش 156 اینچی است که وضوح 4K HDR را در اختیار کاربران قرار می دهد. Precision 7540  به کارت گرافیک Nvidia Quadro RTX 5000 با 16 گیگابایت VRAM مجهز شده و در پردازش تصویر عالی است. شش پیکربندی استاندارد برای Dell Precision 7540، وجود دارد که هر کدام دارای پردازنده، گرافیک، صفحه نمایش، رم و فضای ذخیره سازی متفاوتی هستند.

Dell Precision 7540

بهترین لپ تاپ های معماری اچ پی برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر

خب به غیر از لپ تاپ های دل به چند محصول شرکت HP هم در ادامه اشاره خواهیم کرد.

HP ZBook 15u  G3

HP ZBook 15u  G3 دارای یک پردازنده قدرتمند با یک شاسی قابل حمل است. این لپ تاپ ویندوز 10 از پردازنده 2 هسته ای نسل ششم اینتل 15 واتی استفاده می کند. این محصول از کارت گرافیک AMD FirePro W4190M 2GB DDR5 مبتنی بر CAD استفاده می کند. حداکثر 32 گیگابایت رم را در دو اسلات خود پشتیبانی می کند. دارای یک درایو بوت SSD و یک هارددیسک معمولی 2.5 اینچی برای ذخیره کردن فایل های نقشه کشی و طراحی شما است.

با نمایشگرهای 1080p و 4K در پنل های TN و IPS می توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.  این لپ تاپ تقریبا شبیه به ZBook است و تقریبا تست های MIL Spec 810G را پشت سر گذاشته است. فحه کلید آن با نور پس زمینه همراه است.از طریق پنل پایینی می توانید اقدام به ارتقاء و تعمیر قطعات داخلی کنید.

HP ZBook 15u G3

HP ZBook 15u  G4

نسبت به مدل G3 قبلی بهبودهایی داشته است.  HP ZBook 15u G4 یک ورک استیشن جمع و جور است که به ویندوز 10 و پردازنده های نسل هفتم Core i5/i7 اینتل مجهز شده است. این لپ تاپ ZBook همچنین به سه پورت USB (شامل پورت شارژ، پورت USB 3.1 Gen 1 و USB 3.0) ، یک پورت DisplayPort و یک وبکم 720p HD مجهز شده است. در بین کانفیگ های آن هم می توانید صفحه نمایش 4K UHD را پیدا کنید.

این دستگاه قابلیت پشتیبانی از حداکثر 32 گیگابایت حافظه، کارت گرافیک حرفه ای AMD FirePro و 1 ترابایت HP Z Turbo Drive G2 را دارد. با این حال برای افرادی که دنبال لپ تاپ مقرون به صرفه هستند تعداد قابل توجهی از گزینه های ارزان تر وجود دارد.

HP ZBook 15u  G4

 HP ZBook 15 G5 بهترین لپ تاپ برای نقشه کشی معماری

نسبت به مدل G4 قبلی بهبودهایی داشته است. HP ZBook 15 G5 یک لپ تاپ با عملکرد قدرتمند است که به عنوان بهترین لپ تاپ معماری برای طراحی، نقشه کشی و رندر شناخته می شود. شما می توانید کانفیگ هایی که دارای پردازنده نسل هفتم Core i7 و پردازنده گرافیکی Nvidia Quadro P2000 هستند را پیدا کنید. لازم به ذکر است که این دستگاه تست های نظامی را پشت سر گذاشته و در برابر افتادن و ضربه، دما و پاشش مایعات از خود مقاومت نشان می دهد.

 حافظه ذخیره سازی که SSD برای شما فراهم می آورد به شما کمک می کند تا اطلاعات خود را با سرعت بالا ذخیره کنید. می توانید پنلی که وب کم آن دارای پوشش است را پیدا کنید و از حریم خصوصی خود محافظت کنید. شما می توانیددر سمت چپ دستگاه اسلات قفل امنیتی، یک پورت RJ45، دو پورت USB 3.0 (یکی با قابلیت شارژ) و یک اسلات کارت حافظه را پیدا کنید. در سمت دیگر می توانید پورت برق، دو پورت تاندربولت 3 (USB-C)، یک پورت HDMI، یک پورت USB 3.0، یک جک هدفون و یک اسمارت کارت ریدر را پیدا کنید.

HP ZBook 15 G5

HP ZBook 17 G3

HP ZBook 17 G3 نسخه بهبود یافته لپ تاپ زد بوک 17 نسل 2 است. این دستگاه سبک تر، خنک تر و کوچک تر از نسل قبیل خود است و باتری آن عمر بیشتری را ارائه می دهد و در عین حال قدرتمندتر است. شما می توانید کارهای مهندسی خود را با آن انجام دهید و از تجربه روان خود لذت ببرید.

این دستگاه با پردازنده های نسل ششم Core i7 یا Xeon ارائه می شوند و حداکثر 64 گیگابایت حافظه ECC، بیش از 4 ترابایت فضای ذخیره سازی و پورت های تاندربولت و USB 3.0 را در اختیار شما قرار می دهد. HP ZBook 17 G3 به اندازه کافی قدرتمند است که حتی بتوانید پروژه های یادگیری ماشین خود را با آن انجام دهید.

HP ZBook 17 G3

HP ZBook 17 G4

اگر به دستگاهی قدرتمندتر از HP ZBook 17 G3 نیاز دارید می توانید لپ تاپ اچ پی HP ZBook 17 G4 را در نظر بگیرید. این دستگاه بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر است. علاوه بر صفحه نمایش بزرگتر، HP ZBook 17 G4 شبیه مدل 15 اینچی به نظر می رسد و دارای طراحی ساده، نرم و مشکی/خاکستری است. صفحه نمایش و صفحه کلید همان عملکرد نسخه کوچکتر را دارند. در سمت چپ این دستگاه می توانید اسلات قفل امنیتی، پورت اترنت، پورت VGA، دو پورت USB 3.0 و اسلات کارت خوان را پیدا کنید. در سمت راست هم اسمارت رم ریدر، جک کومبو میکروفون / هدفون، پورت USB 3.0، پورت HDMI، پورت اتصال مانیتور اکسترنال، دو پورت تاندربولت 3، پورت برق و LED نشان دهنده وضعیت باتری را پیدا خواهید کرد.

HP به کاربران اجازه می دهد تا ورک استیشن G4 خود را به طیف وسیعی از گزینه های GPU، از جمله کارت های گرافیک حرفه ای NVIDIA Quadro M620، M1200، و M2200 و AMD Radeon Pro WX4150 مجهز کنند

HP ZBook 17 G4

 HP ZBook 17 G5 یکی از بهترین لپ تاپ ها برای معماری

اما آخرین دستگاهی که به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر به شما معرفی می کنیم، HP ZBook 17 G5 است که نسبت به نسل های قبلی خود عملکرد بهتری را ارائه می دهد. اچ پی با HP ZBook 17 G5 ورک استیشن 17 اینچی خود را از نظر طرحی شیک تر کرده است و حتی قطعات داخلی آن همراه با برخی ویژگی های امنیتی مفید بهبود پیدا کرده اند. پردازنده Xeon اینتل عملکرد شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد و نمایشگر 4K  زنده، تجربه تماشای سینمایی را ارائه می‌دهد.

ZBook 17 G5 دارای اتصالات مدرن و از جمله 5 پورت USB است. در سمت چپ لپ تاپ اسمارت کارت ریدر؛ اسلات کارت حافظه SD، سه پورت USB 3.0، یک پورت اترنت و یک اسلات قفل وجود دارد. در سمت راست دو پورت تاندربولت 3 در کنار دی وی دی درایو، پورت HDMI؛ جک هدفون و Mini DisplayPort وحود دارد. در نزدیکی لولا هم یک کانکتور برق استاندارد و یک چراغ LED کوچک نشان دهنده جریان برق وجود دارد.

جمع بندی

در بالا ما بهترین لپ تاپ های معماری برای طراحی سه بعدی، نقشه کشی و رندر را به شما معرفی کردیم. شما می توانید از این دستگاه های برای مجازی سازی، انیمیشن سازی، رندر، طراحی سه بعدی، نقشه کشی و اجرای نرم افزار های مهندسی مکانیک استفاده کنید. هر کدام از دستگاه های معرفی شده با کانفیگ های متفاوتی به بازار عرضه شده اند. شما می توانید گزینه ایده آل خود را از طریق فروشگاه صدرا لپ تاپ سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *